Wednesday, February 24

Knak Nya Mesti Jak Ada Dalam 24 Jam?

Sakit benak hatiku melihat kau senantiasa berada dengan si dia. 24/7 kau bersamanya, berdamping dengannya dan  pelbagai perkara lain kau lakukan dengannya. Kau selalu membangkitkan persoalan. Kenapa aku berubah? Tapi pernahkah kau bertanyakan pada diri kau sendiri, persoalan yang mungkin jawapannya ada pada diri kau sendiri. 
Sejujurnya aku tak tahu siapa dia dihati kau. Dan jujur juga aku tak tahu siapa aku dihati kau. Dan jujur juga aku tak tahu siapa kau dan dia dihati aku. Perasaan benci, sakit hati dan segala yang negatif mula berlegar dibenak hati. Menghantar mesej kepada minda untuk mula menjauhkan diri dari kau dan membenci dia.
Ya! Semua orang nampak dia baik. Begitu juga kau. Tapi pernah kau berada dibelakang penutup botol? Tidak! Dari situ nanti baru kau tahu siapa dia yang selalu berada dengan kau. Aku bukan tak mahu menyedarkan kau tapi mahu kau sedar dengan sendiri. Selepas itu nanti, kau akan tahu siapa dia dan siapa aku.
Semoga berjaya memilih jalan ke kilang kebahagiaan 24/7...

17 comments:

jejaka anggun said...

i ada 24/7 ngan dia sebab kita keje kat seven eleven la.....

Mohamad Hj Yawmon said...

hahaha! yo lah tu. setakat keje kat seven eleven jer ker? tak ada night stand dari 7 sampai 11 ker? =) huhu!

omgpetch said...

hahahahhaah may may

Mohamad Hj Yawmon said...

omgpetch : ko dah puas carut aku dalam fb! suka kan?! takmau teman lagi g jumpa Dr Sam. Haha. =)

Afzainizam said...

Salam dari kami http://firestartingautomobil.blogspot.com
Wehhh... aku nak tengoklah Jangan tidur lagi..... yup rasanya cam tak sabo lah... issssshhhh lambat lagi plak....

uhhhhh... 24/7 & Dr Sam hahhhhh mesti ade scandal ni.... w3artawan terjah mengikori anda... Sejauh mana kebenaran..... Layyyyannnn.....

Afzainizam said...

Muhammad
Muhammad
Muhammad Musthofa

Ibunya bernama Aminah
Ayahnya bernama Abdullah
Dilahirkan di Mekkah Mukaromah
Ibu susunya Halimatus Sa`diah

Ayahnya meninggal dunia
Ketika Nabi di dalam kandungan
Alangkah sedih pilunya
Ibunya menjaga bayinya

Semasa di dalam perjalanan
Pulang dari makam suaminya
Aminah jatuh sakit di 'Abwa
Kembali ke alam baka

Tinggallah Nabi seorang diri
Hilang insan yang dikasihi
Tinggallah Nabi seorang dari
Mengajarnya hidup berdikari

Anak yatim anak yang mulia
Dilindungi Allah setiap masa

Terpadam api biara majusi
Runtuhlah istana Kisra Parsi
Mekkah diterangi cahya putih
Tanda lahir Nabi anak yatim

Shalallahu 'alaa Muhammad
Shalallahu 'alaaihi wassalam

Hidupnya yatim, yatim piatu
Tiada ayah tiada ibu
Hidupnya yatim, yatim piatu
Namun dialah manusia agung

Salam Maulidul Rasul dari Kami
http://firestartingautomobil.blogspot.com
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

Unknown said...

mat, got fb tak?

Mohamad Hj Yawmon said...

afzainizam : salam maulud nabi gak wat kamu! haha, tak payah tengok un takper! malu ahh! =D

Mohamad Hj Yawmon said...

superB sunshine : fb? nop! sik ada! none ado dll! haha! tak minat sangat nak ber 'fb2' ni. =D

Unknown said...

haha.. okayy :) eh, arituh msj aku tuh gne num baru ke pe? tak guna ag num lme ae? eh, lupe nk tnye, ni ape kes ngan post ko kali ney?

rAy jR...@...Aliff said...

menarilah dan terus tertawa...
baru hati jadi senang..hehehehe...

Afzainizam said...

………..@@@@.....................
Kawan hidup ini umpama langit yang tidak selalu cerah
Kawan hidup ini umpama awan yang tidak selalu putih
Ingatlah bintang-bintang di langit Takkan terus berkelipan
Ingatlah pelangi yang indah Pasti akan hilang
Kawan jangan biarkan dirimu
Seperti rama-rama
Cantik namun akhirnya menjadi perhiasan di dinding
Kawan jangan biarkan dirimu
Umpama lipan dan kala
Berbisa namun akhirnya menjadi perhiasan di meja tulis
Oh! Kawan jadilah seperti si matahari
Membakar diri demi insan sejagat
Oh! Kawan jadilah seperti bulan purnama
Menerangi malam yang gelap gelita
............... @@@@......................
Meski pun tetap bertegur sapa
Namun dimensi yang memisahkan kita
Salam Ziarah kami pada kalian semua
Moga sejahtera hendaknya jua.......

http://firestartingautomobil.blogspot.com

Mohamad Hj Yawmon said...

superb SUNSHINE : entahlah beb! serius sangat hidup aku macam suck sekarang! macam-mecam benda happen dan aku rasa macam sial! mana salah dan silap aku tak nampak. tolong aku beb!

Mohamad Hj Yawmon said...

ray jr@aliff : urm. memang rasa nak menari dan ketawa kuat2 sekarang ni biar segalanya selesai! =) any idea yang gila?

Mohamad Hj Yawmon said...

afzainizam : urm, suka betul baca komen awak! penuh dengan kata-kata puitis. =)

Unknown said...

erm, dugaan mat.. sabo lah k.. tenang kn diri tu dulu. manusia mmg tak lari dari buat silap. mungkin sekarang kau tak nampak, but you'll know it soon. chill lah k? klu nk ckp pape just msj je lah aku.. i'm always here 4 u lah :)

saranghae!♡ haha..

Mohamad Hj Yawmon said...

sunshine : thanks sayang! ko salu ada dengan aku kan? nanti bila2 aku akan contact ko! meluahkan kesedihan yang terpendam lam hati ni. =)