Saturday, January 30

Apa Pendapat Anda Mengenai Ikan?

Apa pendapat anda mengenai ikan? Comel tak? Tak pernah kita terfikirkan yang ikan tu comel atau tidak? Betul tak? Kalau kucing ker, babi ker, anjing ker, mesti nampak comel tapi bila tang ikan jer, kita tak tahu nak cakap apa. Orang berebut-rebut nak beli kucing siam, kucing parsi, kucing hutan dll. Tapi selalu ker kita dengar orang yang nak beli caru siam, kembung hutan, pari parsi? Tak kan? Haha. Kalau sal harga pun boleh tahan gak. Ada kucing yang mencecah hingga ribuan ringgit. Walaupun kecik tapi ikan? Ada memang ada tapi tak banyak lah. Tu pun yang besar2 tak pun yang kerimping. Gila mahal ooo.
Sebenarnya entry kali ni saja nak mengarut sal ikan. Tadi aku g pasar tani mega kat shah alam dan ternampak beberapa puluh ikan yang sedang tenat dan mati terbaring di atas podium. Mereka adalah untuk dijual. Mudah sungguh kan? Dah lah tanpa pakaian. Berbogel pula ikan2 tu semua. Apalah nasib kamu wahai ikan? Tapi kalau nak dibandingkan dengan kucing, ikan lebih banyak. Sebab ada banyak jenis ikan. Dan kucing tak leh nak melawan kelebihan ikan yang banyak tu. Kalau ada peperangan antara tentera ikan dan tentera kucing, agak2 sapa menang? Ikan ada banyak tapi kucing plak jenis yang makan ikan. Ha, ada jawapan?

6 comments:

affan said...

jawapan dia tokey ikan yg menang.
haha.

mohamad 'may' yawmon said...

hahaha! bodoh lah ko ni kecik! jawapan yang ko berikan tak menepati kehendak soalan. Failed! repeat subjek ikan!

jejaka anggun said...

ingat pasal anak ikan la nih....

omgpetch said...

hahaha ada subjek ikan ke? tanak amek la. btw cantik mke up dlm gmbr tu. tu, kat atas tu, profile picture tu

mohamad 'may' yawmon said...

jejaka anggun : ish! ada plak sal anak ikan. huhu! btw, anak ikan tak yah nak perang2 pun tahu dah sapa menang. lagi2 bila lawan pedang. opps! hehe =P

mohamad 'may' yawmon said...

omgpetch : ko memang kimak kan? haha! tapi nak buat macam mana, dah memang cantik dan anggun macam jejaka anggun tu so, tak ada lah nak make-up2 pun!