Monday, September 14

What?

Apa yang korang rasa bila ada orang lain yang suka merendah2kan diri korang? Dia seolah2 ingat kita ni bodoh atau apa? Bila ko dah melangkahkan kaki ke universiti ni, ko ada zero! tak payah nak bangga2 kan apa yang ko ada sebab tak kan kemana. Berlagak weyh!

Memang, setiap orang ada kelemahan. Aku admit aku juga ada kelemahan aku yang tersendiri. Tapi sebodoh2 aku, aku tak pernah nak memandang rendah pada orang yang lebih bodoh dari aku sebab apa? we are Allah creation so, kita semua sama! Jangan nak berlagak lah weyh!

Apa yang aku nampak pada ko dari dulu sampai sekarang, semuanya still sama dan aku rasa akan tetap sama kalau tak di'laha' sekali sekala. Mak aku yang kampung pun tak pernah nak pandang rendah pada aku. So, apa yang ko kesah kalau aku bodoh? Ish, berlagak siot!

Aku tak faham lah apa yang ko bangga2 kan dengan keputusan dan kawan2 ko yang agak pandai tu? Ko agak, kawan2 ko tu akan mention nama ko juga ke bila dia cerita sal kepandaian? Tapi kan, ada gak antara diorang yang pandai ni, pandai nak kawal pandai diorang tapi ko? Berlagak!

Kalau dulu aku boleh tahan, tapi kali ni tak? Sebab, orang yang salu dianggap bodoh pun punya tahap kesabaran mereka! Kalau dah kena sekali, baru kau tahu kami macam mana? Nasihat yang perlu ko ingat, kepandaian ko tak kan tolong ko kalau ko tersungkur satu hari nanti! Outch!! So, jangan berlagak!

5 comments:

omgpetch said...

saper ni u all? bukan akak kan?

mohamad 'may' yawmon said...

alahhh...
ada lah makhluk tuhan yang tak sedar dek untung!
=/

SarjaN yO said...

sabar je la may...tuhan tahu mana yg baik dan buruk...

Choo said...

siapakah??? *wondering*

Pencinta Lelaki said...

Salam...

Siapalah kita ni nak merendah-rendah kan orang lain.

Sedangkan kita pergi ke mana-mana pun membawa najis di dalam badan kita...

Dia setiap hari pun melawat ke tandas kan? Mesti setiap hari dia kena mengisi makanan dalam perut dia..

Layak ke kita nak merendah-rendahkan orang lain?

"Janganlah kamu memperlekehkan sesuatu golongan itu kerana golongan yang kamu perlekehkan itu mungkin lebih baik daripada kamu" -Hadis